torsdag 28 oktober 2010

Astrid på halt golv

Det går inte så fort än och det är inte så lätt på hala golv, men framåt går det. När hon blir för ivrig och har bråttom ålar hon för det går aningen fortare just nu. Kanske borde jag plocka fram de där Kallekrypmuddarna som jag köpte åt Alice för ett bra tag sedan. Fast jag tyckte de mest rullade ihop sig i en korv under knäna. Dessutom kanske det är bättre att hon lär sig utan hjälpmedel så hon får nog halka omkring. Snart far hon nog fram snabbt som blixten över våra hala golv ändå.


3 kommentarer:

  1. Hon kommer framåt i sin takt, du får passa på att njuta korta stunder för snart har du inte en lugn stund när hon springer omkring!;-) Hihi, det du skrev om nappen lät för gulligt. Ungefär sådant som Livia sysslar med fast i betydligt mindre och stillsammare skala. Här handlar det om att vrida sig ett 180 grader när mamma tittar bort, nå den där pappersrullen på golvet hon inte skulle nå osv.

    Jag vet! Är också en som tror på dagis, tror det är jättebra för social utveckling och sådana saker. Inte 40 timmar i veckan men i lagom dos (för min del! Såklart om bägge föräldrar jobbar heltid finns inte många alternativ). Nu börjar jag fundera om det kanske går att ha henne hemma till 3 år... Och då kanske det hinner komma ett syskon under tiden, vem vet? Men som du säger, separationsångesten kommer oavsett. Vi bara skjuter upp den. Pratade med mamma igår, hon var hemma med mig och sedan kom min syster. Gjorde som du och hade bägge barnen hemma, jag började på dagis runt 5 år. Då var mamma dessutom förskollärare på min avdelning... ;-) Tror du hennes separationsångest var total när vi började skolan? Svar ja!

    SvaraRadera
  2. Vilken fokus hon har :) snart är det FULL RULLE hos er ;)

    SvaraRadera
  3. Knasigt söt, liten och VIG!:)
    Hilding kör lite mer ångvält-kryp-stilen, haha!

    Ni ser ut att ha välbonade golv;)

    SvaraRadera