lördag 16 oktober 2010

Hesa stämmor

Idag skulle vi på Mejas dop, men vi stannar hemma. Thomas blev förkyld tidigare i veckan och jag började känna mig mer och mer hängig igår. Redan i söndags hade jag lite ont i kroppen, men efter att ha fått sova ut var det som bortblåst. Igår eftermiddag hade jag feberfrossa en stund, men det verkar ha gått över. Imorse vaknade jag med whiskeyröst. Det känns ändå hyfsat bra, men det beror nog mest på att jag går på alvedon. Vaknade med huvudvärk i natt, tog en alvedon, vaknade utan huvudvärk, för en stund sedan började huvudet åter kännas tungt, men nu har alvedonen kickat in och energin återvänder. Alla är väl mer eller mindre förkylda nu så jag gissar att lite snor mer eller mindre här och där inte gör någon skillnad. Man behöver nog bara gå och handla på Ica Maxi för att riskera att få lite förkylningsbacillusker så vill man inte bli sjuk är mitt hetaste tips att isolera sig hemma. Hur som helst känns det i alla fall inte som läge att gå på ett dop när enda sättet att orka det är med ett jämnt tablettintag. Vi får hälsa Meja välkommen till guds familj (den där familjen som inte våra barn får vara med i ;)) någon annan dag utan prällens närvaro och ge henne vår present.

Vi hoppar även över festen jag och Thomas skulle på ikväll. Lite trist i och med att det inte händer varje dag att vi lämnar båda barnen med farmor och farfar för att göra något tillsammans, jag och Thomas. Vi knaprar alvedon i soffan istället, det är väl nästan som att gå på fest ;)

Phoebe i Vänner ville ju gärna fortsätta vara förkyld för att få behålla sin sexiga hesa stämma. Jag blir gärna av med den. Min sångröst är usel med eller utan heshet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar