torsdag 14 oktober 2010

Jag ser det snöar..

..jag ser det snöar. Det var väl roligt, hurra! Eller så var det mindre roligt när vinterdäcken står i garaget och vi tänkt åka både på Stor & Liten och på öppna förskolan idag. Dessutom ligger pappan i sängen och är sjuk och jag får väl erkänna att jag aldrig bytt däck. Jag har inte tänkt göra det den här gången heller. Hemma hos oss delar vi på det mesta och vi brukar inte vara så väldigt traditionella av oss och fördela det som ska göras i typiskt kvinnligt och manligt. Till exempel är det oftast Thomas som står för matlagningen medan jag monterar grejer, men däckbyte har jag inte tänkt ge mig på idag i alla fall så vi får väl gott sitta hemma. Det är kanske lika bra för jag är inte helt pigg jag heller. Jag är inte sjuk, men jag har inte fått sova överdrivet mycket i natt. Astrid, som troligtvis har fler tänder på gång, var inte alls pigg på att äta under dagen igår och tog naturligtvis igen det i natt. 23.30 och 3 har jag varit upp för att mata henne. Jag hann knappt somna om mellan matningarna utan låg och lyssnade på en snörvlande Thomas. 6.30 var det morgon i Astrid värld och fram till dess hann jag kanske skrapa i hop 2 timmars sömn. Totalt för hela natten alltså. Nu tittar jag ock Astrid på Vakna med the voice, jag dricker kaffe (jättebra start på morgonen med svart kaffe på tom mage), jag låter Astrid leka med fjärrkontrollen för att jag ska hinna dricka mitt kaffe och slösurfa en liten stund. Vi får väl se om den överlever hennes dreggelattack. Jag ignorerar just nu även att hon "kryper" bakom mig i soffan och hittat nästa fjärrkontroll. Alice och Thomas sover än, men snart är väl hela karusellen igång igen :)

2 kommentarer:

  1. Ja fyyyy vilket väder. Är inte mentalt redo för detta....suck.. Tack och lov har jag tid för däckbyte idag, verkligen bra tajming..

    Usch då, är ni risiga.. Då vette tusan om jag vill komma förbi... Har inte tid att bli sjuk nu....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror faktiskt att jag har glömt bort hur man gör när man "festar" Drack 1½ cider här hemma för nån vecka sedan och blev jättefull.. hahaha :)
    Vi hade också tänkt ta oss till stor och liten idag men Holger blev jätteförkyld igår kväll! snoret bara forsar ur hans lilla näsa och han har vaknat ungefär hela tiden i natt å inte kunnat andas. Så inte så mkt sömn här heller :/

    SvaraRadera