söndag 3 oktober 2010

Konsten att städa med två barn

Jag vet inte hur alla andra småbarnsföräldrar bär sig åt, men inte är det helt lätt att städa med två småttingar alla gånger. Ibland lyckas jag genomföra någon form av städning fast jag är ensam med dem. Ibland försöker jag göra det när åtminstone en av dem sover. Idag skulle vi försöka göra en gemensam städinsats, jag och Thomas. Det slutade med att jag hann dammtorka litegrann. Thomas städade toaletterna, dammsög och skurade golven så man kan väl säga att det var Thomas som gjorde jobbet. Under tiden hjälpte jag Alice att plocka fram kritor när hon ville rita, bytte bajsblöja på Astrid, matade båda barnen och fixade lite med tvätten. Så det där med att försöka vara effektiv och få städningen gjord på nolltid då man är två som hjälps åt fungerar inte alltid som man tänkt sig:)
Men de är ju så söta di små barnen så vad gör väl det.

BusAlice med trollfrisyren:)

Astrid har fastnat med blicken på tv:n. Tydligen spelas bra musik :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar