torsdag 7 oktober 2010

Bekväm

Äntligen har vi en pall i vårt hus. Som jag har längtat. Ja det har jag faktiskt. När man, som jag, inte ens mäter 160 cm når man inte allt som finns högst upp i köksskåparna. Visserligen har vi ju köksstolarna nära som jag kan klättra på, men en pall som är lätt att lyfta och flytta underlättar lite. Varför har det då tagit så lång tid innan vi köpt en pall kan man ju undra. Det har jag inget bra svar på. Nu har i alla fall IKEA börjat sälja pallen Bekväm i svart. Perfekt tycker jag. Då slapp jag målerijobbet. Jag tror att vi ska köpa en till så att barnen har varsin pall att stå på vid köksbänken när de kan och vill börja hjälpa till att baka, laga mat, diska och sånt.

När det tog så lång tid att hitta en pall så blir det spännande att se hur lång tid det tar innan vi hittar nya köksstolar :)


1 kommentar:

  1. Vad snygg pallen var i svart, en sån blev jag allt lite sugen på. Inte lätt att nå allt när man är två äpplen hög ;)

    Kram

    SvaraRadera